fbpx

Jak klub fitness może skutecznie sprzedawać w internecie?

Sprzedaż branży fitness w internecie jest pełna sprzeczności.

Praktycznie KAŻDY robi w sieci coś, co teoretycznie ma przybliżyć klienta do zakupu. 

Praktycznie NIKT nie używa ustrukturyzowanego modelu, który generuje satysfakcjonującą sprzedaż.

 

Model sprzedaży opracowany we współpracy z amerykańską agencją Seedleads™ sprawdza się również w boxach crossfitowych, studio EMS i podobnych działalnościach.

 


JAK TO DZIAŁA?


Polacy nie lubią kupować kota w worku, wolą upewnić się, że zakup spełni ich oczekiwania. 

Amerykanie również.

Łączy nas też zamiłowanie do darmowych produktów oraz kluby fitness oparte na relacjach z konkretnym miejscem i ludźmi.

Wykorzystujemy to, tworząc prosty i skuteczne lejek sprzedażowy:


Przyciągnij uwagę

Daj klientowi powód do wizyty w Twoim klubie.

Umów próbny trening

Zaproś klienta na darmowy test Twojego klubu.

Sprzedaj karnet

Zbuduj wartość i pozyskaj nowego klubowicza


Przedstawiony wyżej schemat nie jest niczym nowym – to typowy sposób działania większości naszych klubów, różnią się niuanse. 

TYM CO REWOLUCJONIZUJE RYNEK JEST SPOSÓB, W JAKI INTERNET POZWALA POZYSKIWAĆ KLIENTÓW NA PRÓBNY TRENING. 



JAK W INTERNECIE DOTRZEĆ DO NOWYCH KLIENTÓW KLUBU?



Add Your Heading Text Here


GOOGLE

 

W 73% przypadków wybiera miejsce, którego strona internetowa znajduje się w pięciu pierwszych wynikach wyszukiwania.

Jeśli Cię tam nie ma – tracisz od kilkuset do kilkunastu tysięcy (w zależności od lokalizacji – im większe miasto, tym więcej tracisz) bezpośrednio zainteresowanych Twoim klubem klientów miesięcznie.

Im wyżej jesteś, tym więcej osób odwiedza Twoją stronę.

Im więcej osób odwiedza Twoją stronę, tym więcej klientów odwiedza Twój klub.

Poprzez optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) oraz inne techniki pozycjonowania możesz “awansować” stronę Twojego klubu na pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania dla wymaganych fraz.

Poprawa miejsca w rankingu nie następuje natychmiastowo, na efekty pozycjonowania trzeba czekać nawet do kilkunastu miesięcy. 

Jest to inwestycja długoterminowa, jednak prowadzona umiejętnie zapewnia więcej, niż zadowalający zwrot.

Poprzez stosowanie określonych zasad i działania pozycjonerskie, Twój klub będzie pierwszym wyborem potencjalnego klienta na terenie danego miasta.


SPRZEDAŻ W INTERNECIE
Z GWARANCJĄ EFEKTÓW?



PŁATNE REKLAMY W GOOGLE

Co robi człowiek, jeśli zauważa deficyty formy, które pragnie nadrobić lub szuka miejsca do ćwiczeń z innych powodów?

Otwiera przeglądarkę, na 77% jest to Google Chrome i wpisuje frazę:

“siłownia/fitness/klub fitness + {miasto, w którym chce trenować}”

Wiesz już, że obecność na pierwszych miejscach w Google jest jednym z kluczowych czynników wpływających na liczbę klientów.

 Wiesz też, że na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania trzeba czekać z reguły kilka miesięcy.

Nie trzeba.

 Możesz zapłacić Googlowi za wyświetlanie Twojej strony jako pierwszej w wyniku wpisania określonej frazy.

 System reklamowy GoogleAds wykracza znacznie poza “zwykłe” dotarcie z reklamami do wpisujących dane frazy.

Po zagłębieniu się w panel kampanii GoogleAds otrzymujemy:

– możliwość dotarcia do określonej grupy demograficznej (np. tylko kobiety w danym wieku)

– wyświetlanie reklam w danej lokalizacji (np. tylko określone dzielnice – jeśli wiesz, że mieszkańcy określonej części miasta mają do Ciebie za daleko)

– testowanie skuteczności tekstów danych reklam w wariantach A/B (równolegle testujesz 2 zestawy i sprawdzasz, który jest częściej klikalny)

– precyzyjną analizę i programowanie kampanii (co pozwala na kontrolę budżetu oraz dokładny pomiar efektywności prowadzący do planowania tańszych i skuteczniejszych reklam)

Koszt pozyskania klienta uzależniony jest od lokalizacji, wybranych grup docelowych, działań konkurencji i tego, czy Twoje WWW to…



SPRZEDAJĄCA STRONA INTERNETOWA

O tym, jak wygląda sprzedająca strona internetowych można by stworzyć osobny wpis.

Tak też zrobiliśmy, goszcząc na łamach największego portalu branży fitness w Polsce.

Co prawda, powyższy wpis dotyczy strony trenera personalnego, a nie klubu fitness, jednak zdecydowana większość zaleceń pozostaje bez zmian.

Celem strony internetowej w naszym modelu jest zachęcenie potencjalnego klienta do pozostawienia danych kontaktowych w zamian za darmowe wejście do klubu. 

Najskuteczniejszym narzędziem realizacji wspomnanego celu będzie dedykowany landing page.

To prosta, przejrzysta strona, która może być podstroną działającej już WWW lub osobną witryną. 

Jej zawartość przedstawia w możliwie atrakcyjny dla klienta sposób korzyści wynikające z pozostawienia danych.

Układ, kolory, treści oraz grafiki są testowane pod kątem maksymalizacji konwersji w ramach testów A/B.

Znaczy to, że strona jest projektowana nie w oparciu o preferencje wykonawcy, ale bazując na testach, które wyraźnie wskazują na to, jakie elementy strony zachęcają odwiedzającego do pozostawienia danych, a jakie są w tym względzie nieskuteczne.

 



PRECYZYJNE REKLAMY NA FACEBOOKU I INSTAGRAMIE

Ambitni przedsiębiorcy z branży fitness powinni się zainteresować reklamami na Facebooku i Instagramie z 3 głównych powodów:

1. Mogą dotrzeć do ponad 16 mln Polaków

2. Facebook gromadzi dane nt. użytkowników, dzięki czemu wie o nich więcej, niż jakakolwiek inna instytucja, co pozwala na ultrap.recyzyjne dopasowanie komunikatu reklamowego do odbiorcy.

3. Reklamy na Facebooku są nadal na tyle tanie, że mądrze zaplanowana kampania zapewnia przynajmniej kilkukrotny zwrot z inwestycji.

W wyniku powyższych, możesz dotrzeć ze swoimi treściami do osób, które idealnie wpisują się w ramę idealnego klienta, czyniąc tę platformę głównym źródłem przychodu przy relatywnie niewielkich kosztach, co zrobiliśmy np. TUTAJ.



MESSENGER

Messenger staje się narzędziem niemal odrębnym od Facebooka, oferując niespotykane dotąd możliwości.

Dla naszych klientów w ostatnich miesiącach jest to obecnie najtańsza forma generowania sprzedaży. 

Wystarczy mądra konfiguracja oraz odpowiednia kreacja, aby osiągnąć niespotykane dotychczas zwroty z reklamy.

Messenger daje możliwość natychmiastowej rozmowy z zainteresowanym Tobą i Twoimi usługami klientem.

Kliknięcie w reklamę powoduje natychmiastowe przekierowanie do rozmowy za pomocą aplikacji.

Messenger pozwoli Ci skrócić go do absolutnego minimum.

W połączeniu z chatbotami, Messenger pozwala również na automatyzację większej części rozmowy sprzedażowej, co oszczędza czas działu handlowego oraz przyspiesza cały proces przy zwiększonej skuteczności.

O zastosowanie Messengera w sprzedaży klubu fitness możesz poczytać TUTAJ.

Najlepsze na koniec.

Użytkownik Facebooka, który chociaż raz wszedł z Tobą w interakcję na Messengerze może otrzymywać od Ciebie wiadomości o promocjach, newsach i wszystkim tym, co dotychczas próbował osiągnąć newsletter, grupy na Facebooku czy sam fanpage.

Messengera wyróżnia jednak niemal 100% dostarczalności komunikatu szybciej, niż jest to możliwe z wykorzystaniem jakichkolwiek innych kanałów

 



UCZENIE MASZYNOWE I SZTUCZNA INTELIGENCJA

Jaka grupa docelowa najchętniej klika w Twoje reklamy?

Jaki tekst powinna zawierać reklama tekstowa w Google?

Jak często potencjalny klient powinien widzieć Twoją reklamę, aby odwiedzić Twój klub?

Możesz szukać odpowiedzi na ww. pytania w marketingowych książkach albo powierzyć ją maszynom.

Zarówno Google jak i Facebook (szczególnie w połączeniu z zewnętrznymi aplikacjami) pozwalają na optymalizację kampanii opartą na danych i algorytmach niedostępnych nawet dla doświadczonego marketera.

Zastosowanie uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji w marketingu internetowym ma jeden cel: tańsze dostarczenie większej ilości klientów.

 



REMARKETING

Mało który klient decyduje się na wizytę w Twoim klubie odwiedzając jego WWW po raz pierwszy.

Klienci się rozpraszają, zapominają, nie mają czasu, porównują oferty konkurencji.

Remarketing w Google Ads i Pixel Facebooka nie pozwala im o Tobie zapomnieć.

Każdy użytkownik sieci, który kiedykolwiek wszedł w jakąkolwiek interakcję z Twoją firmą (odwiedzając Twoje WWW czy facebookowy/instagramowy profil) zostawia po sobie ślad, po którym możesz do niego dotrzeć.

Będzie to nie tylko kilkukrotnie tańsze (kierujesz reklamę do wąskiej grupy użytkowników) ale też dużo skuteczniejsze, ponieważ ponawiasz propozycję, która zainteresowała odbiorcę na tyle, że zdecydował się kliknąć w Twoją ofertę.

 


SPRZEDAŻ W INTERNECIE
Z GWARANCJĄ EFEKTÓW?



CONTENT MARKETING I DZIAŁALNOŚĆ ORGANICZNA

Jest to długoterminowy i czasochłonny proces, który bazuje na relacji opartej na wartościowych dla klienta treściach.

Skuteczny content oparty jest nie na nachalnych treściach promocyjnych, ale artykułach/video bądź innych materiałach, które klient chce czytać ze względu na ich użyteczność.

Najpowszechniejszą formą są treści edukacyjne, pozwalające klientowi na osiągniecie oczekiwanych po wizytach w Twoim klubie celów tj. instrukcje wykonywania poszczególnych ćwiczeń, plany treningowe, wskazówki żywieniowe itp.

Dobrą praktyką jest również połączenie contentu i płatnych reklam – klient dużo chętniej przyjdzie do klubu fitness, który zna i kojarzy nie ze względu na nachalne promocje czy rabaty, ale wartościowe informacje, za które płaci jedynie czasem, a nie pieniędzmi.

W ramach działalności organicznej bardzo dobrze sprawdzają się również formaty typu LIVE, przemyślana strategia polubień i komentarzy na Instagramie oraz pomysłowo moderowana grupa na FB.

Opisane wyżej działania są darmowe, jednak tworząc wartościowe treści oraz wykorzystując zaangażowanie społeczności stanowią dźwignię otwierającą nowy strumień klubowiczów.

 



PODSUMOWANIE

Przedstawione pokrótce kanały sprzedaży klubu fitness działają również w przypadku boxów crossfitowych, studio EMS, cateringów dietetycznych i podobnych biznesów w branży fitness.

W zależności od rozmiaru klubu, jego lokalizacji, konkurencji i budżetu reklamowego pozwala na dostarczenie nawet do 200 nowych klubowiczów miesięcznie, jednak z powodzeniem sprawdzi się również przy mniejszych oczekiwaniach. 

Odpowiednio wdrożony stanowi lekarstwo na sezonowe wahania klientów, agresywne działania konkurencji czy inne powszechne bolączki klubów fitness.

Jeśli chcesz sprawdzić jak możemy go zastosować w sprzedaży Twojego klubu to umów się na bezpłatną konsultację, na której dokładnie sprawdzimy ile możesz zyskać.

UMÓW BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ ON-LINE

SPRAWDŹ ILU KLIENTÓW ZYSKA TWÓJ KLUB