fbpx

JAK WYGENEROWALIŚMY NA TRENINGI PERSONALNE W 60 DNI​

Zobacz jak wykorzystaliśmy social media i lejek sprzedaży on-line do wygenerowania prawie 200 potencjalnych klientów na treningi personalne z budżetem reklamowym na poziomie 26zł dziennie! 

CELE

Współpracę z trenerem Maciejem “Body Tailorem” Gmurczykiem rozpoczęliśmy na początku marca. W ramach założonego budżetu zrealizowaliśmy kilka niepołączonych ze sobą celów, z których najważniejszym dla nas było pozyskanie klientów na treningi personalne na terenie Warszawy oraz współpracę on-line, obejmującą plan treningowy i żywieniowy z ciągłym kontrolą i analizą postępów podopiecznych.

KLIENCI OFFLINE

Pozyskanie klientów na treningi personalne na terenie Warszawy.

KLIENCI ON-LINE

Pozyskanie klientów na współpracę on-line (obejmującą plan treningowy, żywieniowy oraz analizę i kontrolę postępów podopiecznych).

ZAANGAŻOWANIE SPOŁECZNOŚCI

Zaangażowanie społeczności w kanałach social media naszego Klienta.

BUDOWA MODELU SPRZEDAŻY

Stworzenie optymalnego modelu sprzedaży oraz wypracowanie idealnych grup docelowych.

Z CZYM ZACZYNALIŚMY?

STRONA WWW

Dobrej jakości strona WWW, której niestety nie mogliśmy edytować, stąd jej marginalna użyteczność na potrzeby realizacji naszych zadań.

FACEBOOK I INSTAGRAM

1392 fanów profilu na Facebooku oraz ponad 10 000 obserwujących na instagramie przy minimalnym zaangażowaniu odbiorców i tzw. “shadow banie”, czyli zasięgach obciętych do wartości spotykanych przy społecznościach o 80-90% mniejszych. Był to także zastrzyk danych remarketingowych do wykorzystania na start!

facebook trenera personalnego
instagram trenera personalnego

ZDJĘCIA

Kilkanaście zdjęć, z których większość była więcej, niż wystarczającej jakości, aby skutecznie je wykorzystać w promocji marki.

MOTYWACJA TRENERA DO DZIAŁANIA

Kluczowym elementem był otwarty na pomysły i gotowy do pracy trener Maciek!

jak generować leady w branży fitness

DOŚWIADCZENIE W REALIZACJI PODOBNYCH KAMPANII

Osiągnięcie prezentowanych wyników bez danych, wiedzy i 7-letniego doświadczenia w marketingu z użyciem social mediów nie byłoby możliwe. Po drodze natrafiliśmy na przeszkody, które bez dogłębnej znajomości poszczególnych platform byłyby nie do przeskoczenia.

PROBLEMY

Zanim zaczęliśmy przygotowywać strategię generowania sprzedaży dla Maćka musieliśmy zacząć od identyfikacji dotychczasowych problemów. Były to sprawy związane zarówno z kwestiami marketingu on-line ale także rynku na którym działa marka Body Tailor. 

BRAK SPOŁECZNOŚCI

Mimo, iż liczba obserwujących markę osób wydawała się duża (+1000 na FB i +10 000 na IG), to zaangażowanie fanów w treści Maćka było znikome z racji braku relacji oraz wspomnianego już “shadow bana”.

KONKURENCJA

Klientów pozyskiwaliśmy na terenie centrum Warszawy, gdzie zagęszczenie trenerów z wyrobioną marką jest największe w Polsce.

NIESPRZEDAJĄCE WWW

Strona naszego Klienta niestety nie była dobrze zoptymalizowana sprzedażowo. Dodatkowo nie miała skonfigurowanej analityki pod działania remarketingowe.

BRAK LEJKA

Ograniczony dostęp do strony WWW oraz brak skonfigurowanej analityki powodował, że możliwości wdrożenia zaawansowanego lejka sprzedaży były ograniczone.

CO ZROBILIŚMY?

FACEBOOK LIVE

Nic nie przyciąga uwagi potencjalnych klientów oraz łaskawego spojrzenia Facebookowych algorytmów tak bardzo jak relacje live.

Wypróbowaliśmy tę formę, za grupę docelową przyjmują młode mamy chcące wrócić do formy sprzed ciąży.

Ostatecznie 30min video wyświetlono ponad 300 razy, a co bardziej zaangażowane Panie otrzymały PDF-a podsumowującego najważniejsze zagadnienia oraz oferującego możliwość współpracy na preferencyjnych warunkach. 

Akcja zakończyła się pozyskaniem 4 nowych klientek, z których 3 zdecydowały się na kontynuowanie współpracy.

Następnie kontynuowaliśmy strategię LIVE, jednak ostatecznie ze względu na poważne problemy z jakością dotychczas zebranej grupy docelowej na fanpage postawiliśmy na inną drogę pozyskiwania kontaktów, która okazała się świetnym wyborem. 

 

POTĘGA MESSENGERA

Wiele osób nie wie, że można wykorzystywać go do bezpośredniego generowania leadów sprzedażowych.

Jak to działa? Klikasz w reklamę i rozpoczynasz konwersację z marką! 

Do dnia dzisiejszego przetestowaliśmy ponad 60 różnych kreacji, formatów i grup odbiorców. 

To głównie Messengerowi zawdzięczamy przedstawione w analizie liczby.

TESTY A/B I OPTYMALIZACJA PROCESU SPRZEDAŻY

Sytuacja na Facebooku zmienia się szybciej, niż mainstreamowe diety odchudzające.

Popularni Warszawscy trenerzy dysponują znacznie większymi niż zakładanymi przez nas budżetami, przez co musieliśmy doszlifować poszczególne fragmenty kampanii, z których najważniejsze były:

1) Testy A/B – nasza kampania była i jest poddawana ciągłym testom, dzięki czemu możemy nie tylko utrzymywać ale nawet obniżać koszty pozyskania klienta. 

2) Optymalizacja procesu sprzedaży – pozyskanie leada to dopiero początek sprzedaży. Poprzez ciągłe zmiany w formie i strukturze prowadzenia rozmowy na Messengerze, doszliśmy do najbardziej efektywnego sposobu konwersacji. 

Po serii testów wypracowaliśmy model składający się z kilku podstawowych etapów:

  • 1. Seria bezpłatnych artykułów/video rozwiązująca problemy danej grupy.
  • 2. Propozycja czatu przez messenger.
  • 3. Krótka rozmowa pogłębiająca relację i badająca wstępnie potrzeby klienta.
  • 4. Przesłanie klientowi szczegółowej ankiety dotyczącej stanu zdrowia, dotychczasowych treningów i żywienia oraz jego oczekiwań.
  • 5. Konsultacja na terenie Warszawy na siłowni (w przypadku treningów personalnych) lub online (w przypadku treningów personalnych).
  • 6. Rozpoczęcie współpracy.

Wydłużenie procesu pozyskania klienta oraz wymóg osobistego zaangażowania wydawało nam się początkowo ryzykowne i czasochłonne. Umożliwiło nam jednak stworzenie relacji i zaufania kupujących do poziomu, przy którym 100% klientów docierających do konsultacji decyduje się na podjęcie współpracy.

 

EFEKTY

Czyli 60 dni działań w najbardziej istotnych liczbach z perspektywy marketingu on-line:

0
ZAPYTAŃ O WSPÓŁPRACĘ
0 %
WZROST KONWERSJI REKLAM FB
0
ŚREDNI KOSZT KONTAKTU DO KLIENTA

WNIOSKI

WYKORZYSTAJ DANE
Aby osiągać naprawdę dobre wyniki musisz wycisnąć wszystko co się da z danych które zbierasz (mamy nadzieję!) na swojej stronie WWW oraz w social media. Targetowanie po zainteresowaniach i danych demograficznych nie zaprowadzi Cię do spektakularnych wyników.
LEAD TO TYLKO LEAD
Rozpoczęcie konwersacji z klientem nie jest równoznaczne z pozyskaniem klienta. To dopiero początek sprzedaży, której sukces zależy w znacznej mierze od umiejętności sprzedażowych trenera.
FORMATY REKLAMOWE
Warto korzystać z tych, których nie zna jeszcze Twoja konkurencja. Zazwyczaj będą one znacznie tańsze.
FIKCYJNA SPOŁECZNOŚĆ
znacznie UTRUDNIA skuteczne pozyskiwanie klientów na treningi personalne. Zastanów się więc dwa razy zanim skorzystasz z kupowania fanów lub stosowania botów.
TROSZCZ SIĘ O KLIENTA
Jako trener warto przedkładać dobro klienta i jego zdrowie nad pozostałe cele. Takie podejście również w reklamach zawsze się opłaca.
TESTUJ
Warto testować różne grupy docelowe, formaty oraz styl i wartość oferowaną w naszym przekazie marketingowym.
KONKURENCJA
nie jest problemem, pomimo największej liczby trenerów przypadających na jednego mieszkańca w kraju (Warszawa) dzięki budowie odpowiedniego lejka byliśmy w stanie konkurować z największymi mimo ograniczonego budżetu

PODSUMOWANIE 60 DNI WSPÓŁPRACY OCZAMI MACIEJA

POTRZEBUJESZ WIĘCEJ KLIENTÓW?

Kliknij poniżej, wypełnij 2 minutową ankietę i zobacz czy i w jaki sposób możemy pracować razem!